dinsdag 26 februari 2013

Smallworld Lagos 2013

Vorig jaar vielen we als Lagos "nieuweling" met de neus in de boter. Nog geen 6 weken Lagos en we werden getrakteerd op Smallworld Lagos 2012. Nederland deed een fantastische act waar ik toen als trotse Hollander naar zat te kijken!
 
 
Lees alle info over deze organisatie op hun site: www.smallworldnigeria.org

Het komt erop neer dat vrouwen van verschillende nationaliteiten wonend in Lagos gezamelijk een event organiseren ten bate voor goede lokale doelen in Lagos.
Elk land krijgt een marktkraapje ofwel in de volksmond "Booth" genoemd om daarin op de feestavond nationale dranken en eten aan te bieden voor de gasten. De entertainment wordt ook verzorgd door de vertegenwoordigende landen.
Een gast koopt voor een bedrag een entree ticket en kan dan de hele avond gratis eten en drinken en wordt vermaakt. Een hele leuke en gezellige avond, met als resultaat een heleboel geld voor goede doelen. De gehele opbrengst van de kaarten wordt dan verdeelt over de kritisch gekozen doelen door de landen die participeren, omdat alles is gesponsord.

Inmiddels is het event door de jaren heen zo groot geworden dat er jaarlijks een kleine 3500 tickets verkocht worden!

Vorig jaar waren Gerben en ik te gast, dit jaar deden we volop mee en hoe!

Micky stond samen met haar Nederlandse vriendinnen en 1 maatje een act op te voeren van heb ik jou daar, kijk en geniet :) (en wie is Micky nu...)

On Stage: 
Vooraan DJ Tamme.
In het roze stonden vlnr Juul, Jacqueline V., Alexandra, Manon, Marianne, Patrice
Achter in het groen vlnr Mieky, Jacqueline H., Micky, Ilona, Erna, Renee, Anneleen. 
 
 
In de Nederlandse Booth stond ik samen met mijn vriendinnetjes ONS bier te schenken
Heerlijk, helder...HEINEKEN
En niet te vergeten als Hollandse kaaskoppen, jummie jong belegen!
vlnr Patrice, zwangere Eef, Manon, Marianne en Micksel
 Tijdens onze act was Eef alleen over met mijn schatje Gerben om de dorstige zweterige mannen te voorzien van hun gerstenat en hoe! Toen ik terugkwam vol adrenaline nog van de dans, nat van het zweet door de klamme hitte en de inspanning, stond Gerben daar achter de bar met aan de andere kant kerels van alle soorten natinaliteiten hangend aan zijn lippen! Ik wist niet wat ik zag en ze waren niet bij hem weg te slaan.
Het zweet droop hem van zijn kop, want met 30+ in een tentje bier schenken maakt je goed plakkerig en nat. toch de rol uiteindelijk van hem overgenomen na zelf eerst een schuimkop achterover te hebben geslagen op het succes met de andere meiden.
 
The love of my life
 
Nederland heeft in 2012 het Motherless baby home care centre gekozen als doel. Ter controle moet je achteraf als land ook kijken of het geld daadwerkelijk is terecht gekomen waar het moet.  Daar begon mijn Smallworld avontuur, want dat was erg indrukwekkend. Ik hield een babietje vast van 3 dagen oud wat op de stoep was achtergelaten. Toen wist ik wel zeker dat het geld goed terecht was gekomen.

Dit jaar hebben we gekozen voor het schooltje in Lekki, het gehele dak wordt in de zomer vervangen, geheel betaald via Smallworld en onze bijdrage in de Booth en het optreden. Het voelt echt als het mes dat aan 2 kanten snijdt. Wij een top avond en de lokale mensen die het zo hard nodig hebben krijgen waar ze om springen!
Er deden dit jaar 30 landen mee, dus 30 goede doelen in Lagos geholpen, dat geeft echt een heel goed gevoel moet ik zeggen...

Volgend jaar kan Smallworld zeker weer op mij rekenen voor Nederland, proud to be a Dutchie!!!

Liefs uit Lagos/Love from Lagos