maandag 9 januari 2012

Een serieuse neus in de boter

http://nos.nl/video/329387-opstand-in-nigeria-vanwege-afschaffen-subisie-op-benzine.html

http://www.telegraaf.nl/buitenland/11273452/__Nigeria_staakt_weer__.html?sn=buitenland






Al sinds maandag is de school voor Casper en Iris gesloten. We kunnen niet van de compound. Onze chauffeur en steward kunnen hier niet komen in verband met de staking. Alles ligt plat.
Op de compound merken we niks, maar in de bovenstaande beelden is het wel duidelijk te zien hoe het ervoor staat op the Mainland...en dan voor te stellen dat we afgelopen week nog over de weg reden, waar in het filmpje gedemonstreerd wordt.

Wij maken er maar het beste van en liggen morgen weer aan het zwembad, maar ik voel me er niet happy onder. Niet zozeer dat ik me onveilig voel, veel meer het gevoel waar de mensen hier voor demonstreren en dat wij op nog geen half uur en enkel een brug verder onder dezelfde zon liggen te luilakken.
Ik schaam me voor waar wij soms over klagen...